1. SERWIS
2. UMOWY SERWISOWE i OUTSOURCING
3. AKTUALNE PROJEKTY
4. INFORMACJA O CZASIE REAKCJI SERWISOWEJ
5. WYKAZ OSÓB WYKONUJĄCYCH USŁUGI W IMIENIU PHU "SELCOM"
1. SERWIS
Od samego początku swojej działalności posiadaliśmy własny silny dział
serwisowy, który wykonywał cały wachlarz usług serwisowych. Jako jedna z
niewielu firm w byłym województwie konińskim wszelkich napraw komputerów
własnych i serwisowanych dokonujemy na miejscu w bardzo krótkim czasie. Klienci
instytucjonalni i inni w uzasadnionych przypadkach mogą liczyć na wypożyczenie
na czas naprawy sprzętu zastępczego. Każdorazowo droższe naprawy konsultowane są
z właścicielami, a klient może liczyć na fachową poradę czy jego sprzęt opłaca
się naprawiać. Akceptacja konieczności wymiany drogich podzespołów zapewniają
pewność użytkowników i brak zaskoczenia przy regulowaniu rachunku. Ceny naszych
usług są niskie. W porównaniu z cenami usług w Poznaniu czy Warszawie
jesteśmy bezkonkurencyjni. Gdy zachodzi taka potrzeba nasz serwis wykonuje
naprawy w siedzibie instalacji sprzętu. Takie zadania związane są między innymi
z instalacją, testowaniem i konfigurowaniem sieci komputerowych oraz programów w
oryginalnym środowisku pracy.
• naprawa komputerów PC
• naprawa drukarek atramentowych i laserowych
• konserwacja ww. urządzeń
• modernizacje zestawów komputerowych
• odzyskiwanie utraconych danych z komputerów PC oraz kart pamięci
2. UMOWY SERWISOWE i OUTSOURCING
Współpraca z naszymi stałymi klientami opiera się od lat o tzw. umowy
serwisowe.
Przyjęta forma obsługi naszych klientów zasadza się na przeświadczeniu nabytym
przy kilkunastoletniej obsłudze naszych klientów, że użytkownik potrzebuje
firmy, informatyka czy osoby tzw. pierwszego kontaktu, który zapewni całkowitą
obsługę informatyczną.
Z chwilą, gdy wystąpią awarie sprzętowe nasi informatycy pozwalają szybko
zlokalizować i określić rodzaj usterki i pomagają sformułować fachowo i rzeczowo
zgłoszenie awarii czy uszkodzenia do gwaranta o ile sprzęt objęty jest gwarancją
lub od razu rozpoczynają naprawę po uzgodnieniu jej kosztów o ile sprzęt nie
jest gwarancyjny.
Ponadto w umowie o całkowitym objęciu opieki firma "SELCOM" zobowiązuje się do
przestrzegania praw autorskich, warunków gwarancji związanych z komponentami
systemu informatycznego jednostki, zachowania tajemnicy służbowej i zobowiązuje się do naprawienia szkód
powstałych w wyniku naruszenia w/w specyficznych dóbr.
Poza tym również praktyka wykazuje, że firmą tzw. pierwszego kontaktu powinna
być firma w miarę możliwości lokalna, gdyż większość interwencji jest związana z
usterkami programowo-systemowymi a są to interwencje krótkie. Koszt obsługi z
daleka ze względu na koszty dojazdów jest nieopłacalny.
Trzy podstawowe zalety naszych umów serwisowych to:
Płaci się tylko za wykonane usługi potwierdzone na stosownych rejestrach. Nie ma konieczności korzystania z usług w tzw. blokach np. cały dzień.
Nowoczesna usługa HOT-LINE, czyli "gorąca linia" jest dostępna po opłaceniu niewielkiego abonamentu. Zawsze kilku informatyków jest do Państwa dyspozycji praktycznie 24h/dobę a często kontakt telefoniczny wystarczy na rozwiązanie problemu i przyjazd okazuje się niepotrzebny.
Od momentu podpisania umowy macie "swojego" informatyka „SELCOM”, który dba o wasze zasoby informatyczne, doradza Wam w sprawach informatyki jednostki, szkoli w razie potrzeby personel i dysponuje potencjałem umożliwiającym utrzymanie systemu informatycznego w ciągłym ruchu, np. wypożyczając urządzenia zastępcze na czas naprawy.
Umowy, które proponujemy klientom są swoistą formą
outsourcingu informatycznego, umożliwiając klientom znaczne obniżenie kosztów
utrzymania systemów informatycznych.
Informatyk w małej lub średniej firmie lub urzędzie, mimo nawet sporej wiedzy,
dysponuje ograniczonym potencjałem usuwania problemów sprzętowych i
programowych.
Firmy i urzędy zainteresowane pełnym outsourcing’iem informatycznym w zakresie
sprzętu, oprogramowania i obsługi mogą liczyć na gotowe profesjonalne i
niedrogie rozwiązania. Oczywiście takie podejście wymaga indywidualnego
podejścia: rozpoznania, analizy, budowy modelu współpracy, propozycji cenowych i
ostatecznej wspólnej redakcji umowy
3. AKTUALNE PROJEKTY
Aktualnie w ramach prowadzonych u naszych klientów prac prowadzimy
następujące
projekty:
Wdrożenie rozwiązań informatycznych dla rządowego programu: "Rodzina 500 plus"
W ramach takich prac pomagamy wyposażyć stanowiska pracy w odpowiedni sprzęt: komputery PC, drukarki, zasilacze oraz oprogramowanie dziedzinowe do obsługi programu "500+" (Systemy Komputerowe RADIX, TOP-TEAM). Ważnym elementem prac jest umożliwienie przyjmowania wniosków od obywateli w formie elektronicznej. Cele projektu obejmują również przeszkolenie pracowników z zakresu obsługi aplikacji, wdrożenie oraz asystę serwisową w trakcie produkcyjnego uruchamiania projektu w gminach.
Audyt systemów informatycznych
Od wielu lat nasza firma przeprowadza tzw. audyty systemów informatycznych.
W szczególności chodzi o sprawdzanie legalności oprogramowania zainstalowanego
na komputerach, zgodności typu posiadanych licencji ze stanem faktycznym. W
czasie sprawdzenia komputerów ujawniane jest też przechowywanie nielegalnych
plików np. muzycznych.
Ochrona danych osobowych
Wielu wydaje się, że sprawa jest już nieaktualna. Tym czasem z informacji
prasowych i publikacji internetowych Głównego Inspektora Ochrony Danych
Osobowych wynika, że ustawa jest często łamana i z tego względu jednostki
gromadzące dane o osobach będą kontrolowane i karane w przypadku niezgodności z
przepisami. Audyty wykonywane przez naszych specjalistów u klientów wykazują
nadal sporo niedociągnięć w tym obszarze. Wykonujemy:
Interpretacja ustawy i przepisów wykonawczych w aspekcie konkretnej jednostki
Redakcja zgłoszeń i korespondencji do Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – GIODO (zgłoszenia zbiorów - ABI)
Organizacja i doprowadzenie systemu informatycznego do zgodności z uregulowaniami prawnymi
Opracowanie dokumentacji przetwarzania danych osobowych (Polityka Bezpieczeństwa, Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym)
Pełnienie obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji - ABI
Prowadzenie jawnego Rejestru Zbiorów Danych Osobowych
Szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych
4. INFORMACJA O CZASIE REAKCJI
SERWISOWEJ
Jednostka objęta serwisem przez „SELCOM” może liczyć na bardzo szybką
reakcję na pojawiające się pilne problemy. Czas reakcji serwisowej proponowany
przez nas w umowach wynosi standardowo 72 godziny. Klienci zainteresowani
ustaleniem krótszego czasu reakcji zapraszani są do indywidualnych rozmów, gdyż
musimy określić dokładniej zakres działań awaryjnych oraz klasę problemów
obsługiwanych w trybie awaryjnym. Najkrótszy proponowany przez nas czas reakcji
serwisowej wynosi 4 godziny.
Cenną informacją związaną z możliwością samodzielnego usuwania usterek jest
informacja, że dla swoich klientów uruchomiliśmy całodobowy HOT-LINE.
5. WYKAZ OSÓB WYKONUJĄCYCH USŁUGI W
IMIENIU PHU "SELCOM"
1. Sławomir Laskowski - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza; Wydział
Matematyki i Informatyki; Metody numeryczne i programowanie, Studia Podyplomowe
- Zarządzanie - Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu - dyrektor PHU "SELCOM"
- całokształt działań informatycznych z naciskiem na obsługę oprogramowania
firmy RADIX: wersje DOS i SQL. oraz firmy INSERT (dyplomowany serwisant);
Ochrona danych osobowych, Internet, serwis urządzeń fiskalnych
2. Ewa Laskowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza; Wydział Matematyki
i Fizyki; Metody numeryczne i programowanie, Studia Podyplomowe - Rachunkowość -
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Certyfikat Księgowy wydany przez Ministra
Finansów - pełnomocnik - działania
organizacyjno-finansowe, zaopatrzenie w materiały eksploatacyjne, Oprogramowanie
WAPRO, INSERT, ARISCO i RADIX: wersja DOS i SQL i ich współpraca z Programem Płatnika ZUS, Elektroniczne rozliczenia z ZUS
3. Piotr Książczak - Szef serwisu - instalacja i zarządzanie systemami
rodziny Windows Server i MS SQL, wsparcie użytkowników
4. Maciej Jaworowski - naprawy sprzętu komputerowego i peryferyjnego, wsparcie użytkowników
5. Błażej Kołodziejczak - naprawa instalacji systemów operacyjnych oraz systemami serwerowymi, wsparcie użytkowników
6. Marcin Kopczyński - przyjmowanie zgłoszeń awarii od użytkowników, realizacja zamówień sprzętu i materiałów eksploatacyjnych
Ponadto wyższą kadrę techniczną wspomagają pracownicy serwisu oraz sklepu, oraz
zatrudniany na umowę zlecenie grafik komputerowy wspierający prace nad budową
witryn internetowych WWW.